неделя, 26 октомври 2014 г.

Шринк пластмаса

Здравейте,

След една публикация за шринк пластмасата, която беше пуснала София Арнаудова, се сетих, че от години сред нещата ми отлежават два листа. Изгледах няколко клипчета в нета и като видях, че чудото става и с инструмента за топъл ембосинг, реших да се пробвам. Е, такава зарибявка, честно, от ембос пудрите не бях срещала. Голямо прекопиране падна. Дори малката се включи и се запали по пластмасата. Нямам представа дали правих нещата по верния начин или по някакви мои си правила, но истината е, че резултатът ми хареса много. Двата листа се превърнаха в ето това:



Малко за самия процес: моите листи се оказаха от тези със заскрежения гръб. Първите ми експерименти бяха с мастилото на Мементо и печат откъм заскрежената част, но мастилото се размазва. Всъщност, след като смалим изображението дефектът може да не се забелязва, зависи кое колко голямо е.



След това започнах да прекопирвам картинката откъм гладката част с перманентен маркер. Получи се много по-добре. Поради липсата на различни цветове перманентни маркери, оцветявах откъм гърба с Инктенс моливите на Дервент (за който не знае, това са моливи, които преди да изсъхнат са като акварелните, но след изсъхване стават перманентни като мастило). След нагряване откъм гръбчетата се получава интересен "кадифен" ефект, т.е. аз лично определям цвета като кадифен. Опитах се да снимам, но не знам, доколко това се долавя от снимката.









А това е опитът с метален шаблон за Биг Шот-а. Станаха доста малки, а и първият е с крива опашка, но трябва известно количество опити докато магията се получи без да се страхуваме от сгърчването на пластмасата. Важно е след това да имаме нещо гладко под ръка, за да натиснем и изгладим изображението. В клипчета из нета видях и майстор(к)и, които правят релеф с печати върху нагрятата повърхност, но това ще го пробвам другия път :)


Важно е да се съобрази, че пластмасата се свива доста - с 45 %, доколкото видях впоследствие на етикетите.Тук се вижда размерът на първоначалното изображение и този, след свиването. (лице и гръбче)





Сега, разбира се, ще има нова покупка на шринк листи... И, надявам се, още много сполучливи експерименти.


Хубава и ползотворна седмица: DUENDE

1 коментар:

  1. Страхотно! Много се радвам, че съм те вдъхновила! И на мен техниката ми се стори забавна, надявам се скоро да имам възможност да я изпробвам. :)

    ОтговорИзтриване