четвъртък, 25 август 2011 г.

Copic маркери и картон

На хората, които ме познават им е ясно, че няма крафт, който да ми е привлякъл окото и да не съм го пробвала. 
Съвсем без да искам се запалих да правя картички. Нямам представа как се случи, но… И ето ме сега – тук картонче, там печат, мастилце някакво и така се оказа, че съм понатрупала доста материал. Да сглобиш обаче картичка никак не е лесно – вярвайте ми. (Да не говорим като има наоколо една малка, палава помощничка, която от седене не разбира). Затова при мен се получи следния феномен – правя си елементи заготовка и чакам (мнооого дълго) да им дойде момента, та да се превърнат в завършен проект.
И така от елемент на елемент реших да споделя няблюдения от опитите, които правя.

Copic маркери – голямото търсене

Не, не се подлъгвайте – с маркери човек може да се сдобие сравнително лесно. Да си намериш картон за маркерите обаче – е, това се оказа мисията невъзможна. А, повярвайте, никак не е маловажно върху каква повърхност ще ги ползвате.

Вярно, че може върху обикновен лист за принтер, но тогава със сигурност ще изхарчите много по-бързо мастилото, а и цветовете не се смесват добре.




Опитах върху акварелен картон (от скицник CANSON). Обърнете внимание на кожата и косата на балерината - тя е оцветена с маркерите. Другото е смесена техника с моливи и флумастери. Резултатът – доста по-добър, но отново трудно смесващи се цветове:


Проба върху дебел гланциран картон (представиха ми го като 250 gr/m2) – грешка! Прекалено гланцираното покритие позволява смесване на цветовете, но изсъхва на петна.



Обикновен тънък снежнобял кадастрон – почти оптимален вариант. Много леко гланцово покритие, което от една страна позволява на цвета да се прелее, без да изсъхва на петна и без да попива твърде много цвят в себе си. Недостатъкът е, че ако печатате картинката, която ще оцветявате трябва сами да си нарежете картона на размер.




И, когато почти се бях отчаяла, че ще намеря в БГ картона, който ми трябва, преди да изхабя маркерите си J, попаднах на бял, А4 картон (продавачката ми каза, че е 200 gr/m2, за което имам леки съмнения), много леко гланциран – почти идеален. Може да се купува на бройка и на пакет. Прекрасно!




Последния опит, който направих е върху картон за визитки, А4, 200 gr/m2, с перлен ефект. Получи се интересно – преливката е сравнително добра, блясъкът на картона се вижда, а самият картон не попива мастилото от маркерите. Чудесен е за коледни или сватбени мотиви.




Единственото, което трябва да добавя тук като впечатления за маркерите - много приятна е работата стях, стига да забравите за притеснението кога ще ви свършат. Много важно е да имате близки тонове от една и съща гама цветове, за да се насладите на преливането. Ако изборът ви е много, но различни цветове, ще трябва да разчитате на наслояване на един и същ цвят, за да достигнете ефекта на преливка. Колкото до фактора цена - много по-добър вариант за мен лично се оказва закупуването на акварелни моливи на бройка. Невероятни са, а и на по-добра цена. Работя с DERWENT и Van Gogh. За моливите обаче, ще има следващ пост.

Надявам се да съм била полезна: DUENDE



2 коментара:

  1. Заинтригува ме - на коя марка е този картон А4, които е идеален за копиците?

    ОтговорИзтриване
  2. Не знам доколко мога да бъда полезна - картона го намерих в книжарница Дедал в Пловдив. Нямам представа каква е марката. Ще имам предвид следващия път като си взимам листове да попитам. Просто, както споменах, от всичко, върху което пробвах копиците, този ми допадна най-много. Единственото, с което насочих продавачката беше, че търся картон между 140 и 180 гр.

    ОтговорИзтриване